Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

2 okt 2015
Adblockers; einde van online advertising?

Adblockers; einde van online advertising?

 
Read 2129 times

Dat werd vroeger gezegd van de televisie, die zou de radio doen verdwijnen. De nee-nee sticker zou het einde betekenen van de huis-aan-huis folder. Zo zijn er meer voorbeelden. Adblocker het einde van online advertising?
Er is momenteel veel over te doen.

 

Net als bij de cookie melding moeten adblocker gebruikers akkoord geven op het tonen van advertenties anders krijgen ze bepaalde items niet te zien, tenzij ze er voor betalen. Buienradar.nl en nu.nl gaan daar mee beginnen.

Volgens onderzoek (SAMR) geeft 64% van de Nederlanders aan een positieve houding te hebben tegenover reclame in het algemeen. Op internet ligt dat anders. 55% ergert zich aan reclame als 'uiterst irritant'.
De consument staat positief tegenover reclame, maar ergert zich groen en geel aan banners.

Uit de Monitor Internetreclame 2015 (marketingtechnologie aanbieder Relay42, onderzoeksbureau No Ties) blijkt dat 35% van de jongeren adblockers gebruikt, 9 procent accepteert geen cookies en 2 procent navigeert incognito.

Het animo voor gebruik van adblockers wordt gevoed door irritatie van opdringerige (niet te skippen) reclame, privacy kenmerken en lange laadtijd.

Voor adverteerders zaak om goed na te denken hoe en waar men adverteerd. Geen gebakken lucht en zeker niet te schreeuwerig, relevantie dus. Voor aanbieders na te denken over andere verdien modellen.
Online advertising dient gedoseerd, relevante, juist getimed en op juiste plek te zijn.
Maar ook hier zal wel een goede modus worden gevonden, net zoals dat in het verleden ook is gebleken.

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social