Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

10 mrt 2017

E-mail vaker geopend op mobiel dan op desktop

 
Read 936 times

Ondanks de verschuiving naar mobiel is nog niet iedere organisatie mobile responsive.

Volgens de E-Mail Benchmark 2017, het grootste periodieke e-mail onderzoek in Nederland, laat de E-mail Benchmark een paar opvallende uitkomsten zien.

E-mail wordt meer op mobiel (54,2%) dan op desktop (45,7%) geopend, ook het aantal doorkliks op mobiel is (54,3% van de totale opens) dan op desktop (45,6%).

Opvallend is dat de CTO van mobiel in de zakelijke markt (53,6%) hoger ligt dan in de consumentenmarkt (46,3%). Dit geldt echter niet voor transactionele e-mails.

Ondanks de verschuiving van het aantal opens naar mobiel is nog niet iedere organisatie mobile responsive. Wel is het inmiddels een forse meerderheid Inmiddels (83%) dat zijn e-mails optimaliseert voor mobiel en tablet.
Veel van de respondenten (73%) geeft aan dat e-mail in 2017 nog belangrijker wordt in de marketingmix. Vorig jaar was leadgeneratie het belangrijkste doel om e-mailmarketing voor in te zetten, dit jaar is dat het genereren van traffic naar de website (75%), meteen gevolgd door het verlenen van service (71%) en het stimuleren van verkoop (62%). Leadgeneratie en branding volgen met respectievelijk 55% en 58%.

Om deze doelen te bereiken schrijft 82% van de ondervraagden een plan van aanpak voor e-mailmarketing, separaat of als onderdeel van het marketingplan.

Enkele andere opvallende cijfers:

  • Conversie (62%) is, net als vorig jaar, de belangrijkste pijler om het succes van e-mailmarketing te meten. Een stijging van 12% ten opzichte van 2016.
  • E-mailmarketing staat voor het vierde achtereenvolgende jaar op nummer één (94%) van de belangrijkste online kanalen met een stijging van 25% ten opzichte van vorig jaar. SEA/Adwords (56%) en SEO (50%) staan op een tweede en derde plaats.
  • Het meest wordt op vrijdag gemaild (17,2%). Vorig jaar stond de dinsdag nog op de tweede plaats met 16,2%, dat is nu de woensdag (16,1%), gevolgd door de donderdag (15,8%). Het weekend wordt nog steeds het minst benut met gemiddeld 11%.

Bronnen: E-mail Benchmark en Adformatie.

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social