Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

15 juni 2017
Slim of stom? Het nieuwe logo van Limburg

Slim of stom? Het nieuwe logo van Limburg

 
Gelezen: 1065 keer

Het Limburg logo lijkt wel erg op die van Unilever.

Limburg heeft een nieuwe campagne met een daarbij behorend logo. Het logo moet ‘de kracht van Limburg’ uitdragen, volgens het persbericht.

Een logo in de vorm van een ‘L’ opgebouwd met vele iconen. Waar kennen we dat toch van? Juist! Van het Unilever concern. Een dergelijk opzet komt vaker voor, zo ook bij V&D, Swiat Zdrowia & Altijd Nijmegen.

Strikt formeel gezien is een dergelijk merkbeeld dubieus. Het is toch wel een redelijke kopie van een groot en bekend bedrijf als Unilever.
Wellicht is het meeliften. Dat is dan best slim.
Maar of Unilever hier blij mee is? Zo’n wereldwijde grote speler weet heel goed hoe het auteursrecht in elkaar zit. Wellicht toch onhandig van Limburg, dus stom. Ze zullen toch wel verder gekeken hebben bij de ontwikkeling er van.
Ik ben benieuwd of dit een (juridisch) vervolg krijgt.

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social