Deze pagina afdrukken
6 sept 2018
V&D is terug

V&D is terug

 
Gelezen: 2147 keer

De webwinkel richt zich op de interessegebieden van de actieve 40+’ers, zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode.

De nieuwe webshop opent op de homepage met de tekst: 'Echte vriendschap is... elkaar jaren niet zien, maar als je elkaar dan ziet, is het zoals vanouds'. Een subtiele herinnering aan het verleden.
De website ziet er uit als de oude V&D webshop, ook weer met het 'boom' logo.

Fysieke kantoren heeft V&D niet. Evenmin magazijnen en vrachtwagens. Het is dus meer een platform.

Sceptici vragen zich af of het bedrijf voldoende bestaansrecht heeft. Het negatieve sentiment is inmiddels wel verdwenen en de groep van 40+ kennen het merk nog goed, maar trekt deze groep naar de V&D webwinkel? Daarnaast is de e-commercemarkt al overvol.

De warenhuisketen V&D werd eind 2015 failliet verklaard. De merkrechten van V&D zijn sinds 2016 in handen van de ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten (oud-topman HEMA). De verantwoordelijke nieuwe directeur is Alexander van Slooten. ,,De naam is nog steeds buitengewoon populair’’, zegt van Slooten. Hij verwacht dat vooral voormalige klanten de winkel op internet zullen bezoeken.

V&D heeft de ambitie om een vervolg te geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann. Op termijn zullen succesvolle en vertrouwde merken uit het verleden weer een rol gaan spelen.

Het online warenhuis begint met 500.00 producten, beduidend minder dan bol.com, dat 16 miljoen artikelen te koop aanbiedt.

 

Bron: Eigen waarnemingen en anp