Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

17 nov 2016
Wil jij nog reclamefolders?

Wil jij nog reclamefolders?

 
Gelezen: 1517 keer

Dan moet je een Ja/Ja-sticker aanvragen

34 kilo reclamefolders
Nederland telt nu 11,1 miljoen folderlezers. Per jaar wordt er in Nederland omgerekend 34 kilo papier per huishouden in de brievenbus gepropt.

Heb je geen sticker? Dan krijg je geen folder!
De Ja/Ja sticker moet je aanvragen. Wie in Amsterdam geen sticker op de brievenbus heeft krijgt met ingang van 2017 geen reclamefolders. Er zijn meer gemeentes die overwegen deze maatregel in te voeren. Toch blijkt vooralsnog dat iets meer dan de helft van de Amsterdammers wel reclamefolders te willen blijven ontvangen.

Niet blij
Ondernemers zijn er niet blij mee. Zij vrezen omzet mis te lopen omdat veel mensen hun reclamefolders niet meer zullen zien.
Alhoewel een deel van de folders (snel) worden doorgebladerd of ongelezen bij het oud papier gaan is de huis-aan-huis folder echter een sterk medium en heeft invloed op het koopgedrag.

Alternatief?
Jazeker. Gerichte verspreiding. Op basis van klantinformatie met adressen en interesses (database) is het niet meer schieten met hagel. De doelgroep ontvangt relevante informatie en daar zal de (ongevraagde) ontvanger niet op tegen zijn. Middels deze Direct Mail (DM) methode met minder papier is de klant gerichter te bereiken.
Daarnaast is er de (gepersonaliseerde) digitale folder een voor de hand liggend alternatief. 1 op de 4 mensen leest de online folder. Relatief meer hoger opgeleide jonge mensen (onderzoek TNS NIPO).

Met je smartphone
We hebben bijna altijd allemaal onze mobiele device bij ons. Dan is een koppeling goed te maken. 87% van de smartphone gebruikers geeft aan hun apparaat te gebruiken voor online shopping activiteiten (ZenithOptimedia 2016).

Kunnen we zonder de folder? Enkele cijfers:
12,7 miljoen papieren en online folderlezers
10,8 miljoen heeft geen drukwerksticker
11,1 miljoen netto bereik papieren folder
2 miljoen gebruiken een folder app
62% leest alleen papieren folder
81% komt in actie n.a.v. de papieren folder
46% koopt regelmatig een product uit de folder
(Bron: foldermomnitor.nl 2016)

Bekijk de infographic 2016 van foldermonitor.nl hier op ons Pinterest Board.

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social