Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

E-mail marketing

E-mail marketing met grafiek

Voordelen van e-mail marketing

  • Goedkoop > In verhouding met gedrukte mailings zijn de kosten te verwaarlozen. Immers geen geen drukwerk, verzend/verpakking en portokosten.
  • Direct > De mail komt in enkele seconden op de plaats van bestemming. 

E-mailing, de feiten

  • E-mailmarketing is het beste kanaal om op dit moment in te investeren.
  • 68% zegt via e-mail een goede of uitstekende ROI te behalen en stoot daarmee search van de koppositie.
  • Gemiddeld wordt nu 23% van de totale verkopen aan het e-mailmarketingkanaal toegekend (in 2013 18%).
  • Door slimmer te mailen, kan je actief de waarde vanuit e-mailmarketing verhogen.
  • Softwarefuncties als personalisatie, segmentatie, dynamische content en event-driven campagnes helpen om slimmer met e-mailmarketing om te gaan, mail versturen die beter op de ontvanger aansluiten.

    (Bron: Email Marketing Industry Census / Marketingfacts)


Effectief & relevantie

  • Voor effectieve e-mail marketing is het zeer belangrijk dat de juiste content wordt aangeboden aan de doelgroep. Dus effectiviteit heeft te maken met de inhoud.
  • Dan dient er dus gesegmenteerd te worden.
  • E-mail mareketing dient continue geoptimaliseerd te worden. - Optimalisatie gaat niet zonder statistiek. Dus statistieken zijn onmisbaar.


Hoe val je op in de e-mail inbox

E-mail is een effectief direct marketingkanaal. Maar hoe val je op in de overvolle inbox? - Hoe kom je aan de opt-in?

  • Door het verzamelen van e-mail adressen: - Offline - Online via website/webshop
  • Bied voordeel (bijvoorbeeld korting, gratis e-paper en te winnen prijs)
  • Duidelijk en helder communiceren over de voordelen, eventueel met dubbel opt-in
  • Voor snelle beslissers; Call-to-action, voor weifelaars meer informatie voor afvangen bezwaren.

Marketing automatisering met Grafiek Marketing

 

E-mail marketing campagne, in het kort

  • Creëer, verzend en volg e-mailings.
  • Maken, verzenden en analyseren van e-mailmarketingcampagnes.
  • Makkelijk en snel een nieuwsbrief of een persoonlijke aanbodmail.
  • E-mailing naar alle relaties of naar een specifieke selectie uit de database.
  • Segmentaties op basis van kenmerken.
  • Voldoet aan de actuele wetgeving.
  • Hogere conversie.
  • verstuur en analyseer
  • Versturen als tekst, huisstijl, gepersonaliseerd of middels eigen template.
  • Geautomatiseerd verzenden.
  • Met follow-up eenvoudig e-mailings in roosteren voor latere verzending.
  • Afmeld mogelijkheid (wettelijk verplicht), double opt-out; keuze mogelijkheid, direct of minder vaak.


Op een rijtje

  • Uitgebreide e-mailstatistieken eventueel integratie met Google Universal Analytics.
  • Webformulier mogelijk, ook voor vereiking database.
  • Integreert en synchroniseert gegevens van andere systemen. CMS, e-commerce-platform of CRM software.
  • Mogelijkheid alles te automatiseren (bij productaankoop, bevestigingsmail of automatisch sms).
  • Multichannelmarketing via e-mail, print, fax, web, sms & whitepapers.
  • Publiceren van eigen webpagina. Bijvoorbeeld landingspage ter ondersteuning van een e-mailing
  • Personalisatie van webpagina mogelijk.
  • Enquête, onderzoek of vragenlijst opzetten voor waardevolle inzichten.
  • Denk bijvoorbeeld aan: Mening van relaties, klanttevredenheid onderzoek en marktonderzoek. Met open vragen, meerkeuze vragen en grid-vragen.
  • Oneindige mogelijkheden data op te nemen in de database, dus continue profielverrijking door steeds meer gegevens op te nemen (bijvoorbeeld: productaankopen per profiel, aankoopdatum, reactie op mailing & geklikt op onderdeel A, B, C.).
  • Generieke plugins, onder meer voor Hybris shops.

 

Uitstekende deliverability

Voor een goede aflevering van de e-mailing geldt dat:

  • De software aangeeft of de e-mailing aan de eisen voldoet om door de strenge spamfilters heen te komen.
  • Er gebruik wordt gemaakt van een afmeld mogelijkheid.
  • De e-mailing geen te hoge spamscore heeft.
  • De verzender niet voorkomt op een blacklist.
  • De HTML broncode klopt.
  • De authenticatiegegevens (SPF, SenderID & DKIM) correct zijn ingesteld.
  • Mogelijkheid voor aanvraag: Return Path Sender certificaat.
  • Gebruik wordt gemaakt van feedbackloops Tools voor verwerking afmeldingen en spamklachten

E-mail marketing uitstekende deliverability met Grafiek Marketing

 

De marketingsoftware

  • Marketingsoftware voor het uitvoeren van campagnes middels profielen, e-mailings, website, mobiel en pdf.
  • Verstuur campagnes naar uw doelgroep.
  • Raadpleeg direct (of later) de statistieken na verzending.
  • Actuele database vormd altijd de basis van een goede campagne.
  • Richt de database in naar eigen wens.
  • Importeer (of exporteer) bestaande de gegevens binnen het systeem.
  • Externe CRM systemen koppelen zodat data altijd up-to-date is (SOAP, API).
  • Met dynamische selecties zelfstandig gerichte campagnes op te stellen, bijvoorbeeld interesses, specifieke veldwaarden en resultaten uit campagnes.
  • Campagnes op te stellen met dynamische content en personalisatie.
  • Directe testmogelijkheid in allerlei e-mail clients.
  • Geen zorgen om aflevering, door spam checks en geavanceerde authenticatie methodes. Berichten komen goed aan in de in-box van de ontvanger.
  • Stuur naar de juiste selectie uit de database, direct of in te roosteren op een later tijdstip.
  • Analyseer de resultaten meteen na verzending, bijvoorbeeld hoe vaak is een bericht geopend, het aantal geregistreerde clicks, of de geografische spreiding.
  • Krachtige opties als splitrun testing, integratie van Google Universal Analytics. Delen van e-mail statistieken.
  • Landingspagina’s, online enquêtes en webformulieren (zoals aan- en afmeld formulieren, tell a friend en wijzigingsformulieren). Wijzigingen worden meteen opgeslagen en geschikt voor volgende campagnes.
  • Relaties bereikbaar op elk gewenst moment met persoonlijk sms-bericht. Direct of als opvolgactie te koppelen aan een gebeurtenis.
  • Offline communicatie -gepersonaliseerd- middels pdf documenten (brieven, adviesdocumenten of bonnen) te versturen als bijlage middels fax of print.
  • Automatisch versturen van bijvoorbeeld welkoms bericht, een adviesdocument na aanleiding van een click binnen een e-mail.

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social