Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

4 sept 2018
Postbedrijf Sandd heeft een gevoelige nederlaag geleden

Postbedrijf Sandd heeft een gevoelige nederlaag geleden

 
Gelezen: 39 keer

Begin augustus verklaarde de oppositie afdeling van het Europese merkenbureau EUIPO dat de Europese merkregistratie van het logo van Sandd ongeldig is.

Oppositie
De registratie van Sandd was aangevallen door een Spaans bedrijf dat een oudere registratie bezit van het logo Saned, onder andere voor de verspreiding van tijdschriften en kranten.

Te veel gelijkenis
Volgens EUIPO lijken de merken te veel op elkaar, waarbij ook het gebruik van de punt een rol speelt. Het logo van Sandd verliest zo zijn Europese bescherming voor postbezorgingsdiensten.

Een pijnlijk verlies. Of Sandd beroep gaat aantekenen is niet bekend.

Bron: Chiever, Bas Kist

 

Noot Erik;

Je naam, merk of beeldmerk beschermen
In bepaalde gevallen loont het om tijdig een registratie van het logo/beeldmerk en/of handelsnaam te registreren bij het BOIP (Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom).
Het BOIP is de officiële instantie voor de registratie van merken en modellen in de Benelux.

Het EUIPO (European Union Intellectual Property Office) is het bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie.
Wereldwijd ligt dit een stuk complexer. Dan gaat het meer om bescherming in bepaalde landen met aangesloten landen en verdragen.

Merkbescherming kan heel belangrijk zijn.
Je wilt immers niet dat er misbruik van wordt gemaakt of dat er inbreuk op wordt gepleegd. Evenmin wil je dat anderen er op 'meeliften'.
Zo'n merkbescherming bestaat eigenlijk niet uit de registratie alleen. Ook zaken als bescherming en bewaking spelen een rol.
Wil je een bescherming van bijvoorbeeld je beeldmerk (logo) en/of woordmerk in Nederland alleen, dan dien je te kiezen voor de gehele Benelux.

Jouw logo, naam, ontwerp, product, design, merk of naam is uniek. Dat kan je beschermen!

Wil je meer over het beschermen van je naam en beeldmerk weten? Neem dan contact met mij op.

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social